logo

展示会スケジュール

王 子駿 個展 Eclosion

1990年 中国・福建省生まれ

2011年 21歳で渡日

2022年 広島市立大学大学院芸術学研究科博士後期課程修了 博士学位取得(芸術)

【主な個展】

2018年 個展「Toward the light」(旧日本銀行広島支店/広島)

2020年 個展「別の世界 Another world」(ギャラリーG/ 広島)

『本展は西洋絵画の中にある金箔押しの技術「ポリメント金箔処方」を用いていた作品を展示します。この技法は、12世期頃のゴシック期に技術的に最も成熟したと考えます。油彩画が誕生する以前のテンペラ画の一つの表現技術であり、背景部分を神聖な空間、あるいはオーラとして表現するために金箔を使用しています。これらの作品は黄金背景テンペラ画と呼ばれ、現在でも数多くの教会の中で輝いており、中世の美術における祭壇画及びイコンの発展に重要な役割を果たしてきました。中世は黄金背景テンペラ画の制作に大変複雑な手順と技量を必要としました。そのため大作の場合は弟子を雇い、多人数で完成させることが殆どでした。このような技術は現在の絵画制作に使い難く、珍しい表現とも言えます。

ぜひ実物の作品をご高覧頂けましたら幸いです。』

Showcased in this exhibition will be my works created with the technique, “Poliment Gilding,” a gold leaf stamping technique in Western painting.  This technique is considered to have attained full maturity in the Gothic period around the 12th century.  It is one of the expression techniques of tempera painting which prevailed before the birth of oil painting, using gold leaf in the background to represent a sacred space or aura. These works, called gold-ground tempera paintings, still glowing in many churches today, played an important role in the development of altarpieces and icons in medieval art. In Middle Ages, production of gold-ground tempera paintings required extremely complex procedures and skills.  Accordingly, for a large-scale work, the painter most often employed apprentices and completed it with a number of people.  A technique such as this is difficult to apply to making of contemporary paintings, and can be said to be a rare form of expression.

It will be a great honor for me if you visit the exhibition and see the actual works.